Моето ограничаващо вярване за щастието

 

Вдъхновена от четирите мита за щастието, реших да попитам Таро „Кое е моето ограничаващо вярване за щастието?”. Защото винаги има нещо, което ни пречи да преживяваме щастието в пълнота. И винаги има нещо, което смятаме, че трябва да се промени, замени или роди, за да можем накрая да бъдем щастливи. Но защо чак накрая? Какво ми пречи да бъда щастлива изцяло и напълно, още сега?


Структурирах лесна подредба с три карти, в която:

 



Позиция 1 - Какво ограничаващо вярване за щастието поддържам?

Позиция 2 - С какво освобождаващо вярване да го заменя?

Позиция 3 - Какъв ще бъде резултатът за мен в следствие на това?


Отговорът, който получих, ме изненада с:

 



Позиция 1 - 10 мечове

Позиция 2 - 4 мечове

Позиция 3 - Императрицата


При първи поглед - 
Ужас!

При втори поглед – О! Тук има дълбочина.



„Не вярвам в по-добрия утрешен ден. Не вярвам, че изгревът е възможен за мен.”


Моето ограничаващо вярване за щастието само се оформи във фраза. Да, надявам се всичко да е за добро (вижте начина, по който са свити пръстите на ръката на поразения мъж - това е знакът за благословение), надявам се нещо да се раздвижи, небето да се проясни, тъмнината да се замени със светлина, но понякога ми е трудно да поддържам вярата си и ми коства усилия на мисълта, за да запазвам ведър поглед. В такъв случай, с какво вярване да се освободя?

4 мечове веднага насочва погледа ми към горния ляв ъгъл и витража, изобразяващ цветна картина на молба и приемане на тази молба. Винаги има помощНебето чува молитвите ни и никога не ни оставя сами. И това е оптимистично, но някак си не ми е достатъчно. В такъв случай, да погледнем фигурата на картата – тя лежи, също като фигурата от 10 мечове, но тук е с лице нагоре и вместо пръстите да са свити в знак на надежда за благослов, тук ръцете са съзнателно допрени една до друга като за молитва. И още нещо, жълтият цвят – от един малък процеп на хоризонта, тук жълтото е във фундамента, върху който лежи фигурата, и в самата фигура.

 

„Винаги има изгрев и той започва от/във теб. Не чакай щастието, бъди щастието!”

 

Оформи се и освобождаващото вярване за щастието. А след това, жълтият цвят отмества погледа ми към Императрицата. Какъв ще бъде резултатът за мен, когато заменя ограничаващото с освобождаващото вярване? Цялото небе в Императрицата е жълто, ведро и слънчево. Когато не съм забила поглед към страховете в себе си (10 мечове), а се обърна с поглед нагоре и отвъд (4 мечове), ще бъда способна да виждам благата, които ми се поднасят и са навсякъде около мен (Императрицата). От светлина на далечния хоризонт, щастието е нужно да се превърне в моя вътрешна настройка, която ще определи цялостния ми поглед върху живота и начина, по който възприемам условията, в които съм поставена.


А какво означават другите две карти?


Умереността (Temperance) е shadow картата за това теглене. Картата в сянка е онази, която откриваме най-отдолу на тестето, след като сме изтеглили основните карти за подредбата. Вземаме тестето, обръщаме го и там откриваме... в случая Умереността. Shadow картата тук показва онова, което е затаено под повърхността и поддържа, предопределя, подхранва моето ограничаващо вярване за щастието. Тъй като е голяма аркана, а ограничаващото вярване е малка аркана, то бих казала, че дълбоко в себе си аз не съм 10 мечове и знам, че няма вечно щастие или вечно нещастие, няма само мрак или само светлина, нещата преливат едно в друго, както водата от чашите на Архангела, в едно постоянно поддържане на баланс. Това че не виждам „изгрева на моята улица”, е в следствие на натрупани разочарования, негативни мисли, несполучили очаквания, но в дълбочината на душата си аз имам вярата и знанието, че всичко е обратимо, а това подсказва, че преходът от ограничаващо към освобождаващо вярване ще бъде улеснен. И все пак, Умереността говори, че неверието ми в по-добрия утрешен ден произтича от желанието ми нещата да са в баланс и когато трудните дни са повече от щастливите дни, това ме обезкуражава, съсредоточавам се върху потока от неприятно-неприятно-и-още-по-неприятно и не виждам изгрева (който остава зад гърба на Архангела).


Силата (Strength) от друга страна, e асоциираната главна аркана. Нея откриваме като съберем цифрите от трите карти в подредбата: 10 (мечове) + 4 (мечове) + 3 (Императрицата) = 17, което редуцираме до 8, а осмият голям аркан е Силата. Асоциираната главна аркана дава допълнително разбиране за начина, по който процесът протича, за енергията, която повлиява това, за което питаме. Първото, което грабва погледът ми е жълтият цвят (отново) и женската фигура украсена с цветя. Императрицата в действие, може би? В помощ ще ми бъде укротяването на негативните мисли, забили се в мен като десет меча, и разцветът на мисълта, също като листенцата, които сякаш изникват от главата на изобразената жена в Силата. Самоконтрол, самонаблюдение и осъзнатост са ми нужни, за да трансформирам досегашната черногледа нагласа в позитивно посрещане на изгрева/щастието още в този ден.

 

„Винаги има изгрев и той започва от/във теб. Не чакай щастието, бъди щастието!”


Коментари