Памела Колман Смит за тълкуването на Таро



Райдър-Уейт-Смит момиче съм, така е. Това е любимата ми таро колода за работа – многопрофилна и окултно заредена по мое мнение.

Често я наричат само „Райдър-Уейт” на името на издателя и създателя, но аз държа на „Райдър-Уейт-Смит”, отдавайки значимото на мис Смит, художничката, без която светът на Таро нямаше да бъде същият.

Само за пет месеца през 1909 г. Памела Колман Смит създава всичките 78 карти, най-вече осланяйки се на своето въображение, окултни познания, описанията в Book T на Ордена на Златната Зора, вдъхновения от околната среда, театрални препратки и съвсем никаква помощ и супервизия от Артър Едуард Уейт за 56-те малки аркани.

Изключително интересен е фактът, че Пикси, както я наричат на галено, не е написала нищо за картите, които създава, освен едно изречение в писмо до нейния ментор Алфред Щиглиц, в което казва: „Тъкмо завърших голям проект за много малко заплащане.”

Но в статията „Трябва ли студентът по изкуства да мисли?”*, мис Смит споделя своя начин за тълкуване на таро картите - много базов и работещ, както за начинаещи, така и за напреднали тароисти:

Обърнете внимание на дрехата, на изражението на лицето; вижте дали можете да разберете характера зад това лице; забележете позата...
Първо уловете простите форми на радост, на страх, на тъга; обърнете внимание на ориентацията на цялото тяло...
След като създадете една простичка история, добавете още детайли...
Учете се от всичко, забелязвайте всичко и най-вече – чувствайте всичко! ...
Отворете вътрешните си очи и търсете вратата към непознатата територия.

Памела Колман Смит се ражда на 16 февруари 1878 г. в Лондон и си отива от този свят на 18 септември 1951 г. в Корнуел, Англия.

С признателност към Пикси.


---
*„Should the Art Student Think?” by Pamela Colman Smith in The Craftsman 14:4 (July 1908), pp. 417-19 
снимка: Pamela Colman Smith през Pinterest


Коментари